18 april 2009

kids2
kids1
kidhead
kidpool
New kids on the concrete blogg.
En finfin vårdagseftermiddag med Niklas på Stapelbäddsparken; avslappnat, varmt och gott och mycket att fotografera. Det ända som saknades var en god kopp kaffe. Skateboarding innebär en oändlig kombination av karaktärer, stilar, tricks, vinklar, uttryck och vibbar. Även kidsen tillför mycket karaktär och uttryck till parken och jag kan inte låta bli att bli nostalgisk. Fan, de här ungarna är yngre än mig när jag debuterade på brädan och de är redan tio resor bättre än jag var. Detta är riktigt inspirerande att se. Också ger det bra bilder. Klicka bilderna för fler bilder från samma session.

Tech-freaks: Dagens session gick ut på att testa ett gammalt AF Nikkor 35-70mm f/3.3-4.5 som jag fann i pappas byrålåda på en analog F-501. Funkade mkt bra på D700:an och gjorde utrustningen väldigt lätt och behaglig.

2 kommentarer:

  1. Resultatet av din nyfunna optik ser ju bra ut! Iaf som jpeg bilder på bloggen, vet inte hur det blir högupplöst.
    ...men som jag sagt innan: Det krävs inte bra optik för att ta bra bilder, det krävs däremot en bra fotograf.
    Du tar ju bra bilder.

    SvaraRadera
  2. Mikael Carlsson21 april, 2009 13:47

    Tackar!!

    SvaraRadera